panoucontrol
24 octombrie 2021
Este cunoscut faptul că închirierea unei mașini prin intermediul web site-ului companiei sau a platformelor web site-urilor specializate îți oferă comoditate și rapiditate.
Dar, trebuie să știi că înainte de a proceda la rezervarea efectivă a mașinii trebuie să citești condițiile generale de rezervare și condițiile de închiriere ale companiei de închirieri, pentru a fi sigur că îndeplinești toate cerințele solicitate, cum ar fi de exemplu deții un card de credit și nu unul de debit, ai permis de conducere valabil și cu o anumită vechime, dar și pentru a cunoaște excluderile și limitările de răspundere ale companiei.
Platformele online trebuie să îți ofere, înainte de a proceda la rezervarea unei mașini, informații despre:
• condițiile de închiriere ale companiilor de închirieri partenere;
• categoria, marca, tipul și clasele mașinilor de închiriat;
• dotările suplimentare ale mașinii;
• vârsta și permisul de conducere;
• metodele de plată acceptate;
• documentele necesare la preluarea mașinii;
• tariful de închiriere cu toate serviciile incluse și taxele suplimentare;
• condiții de livrare și returnare ale mașinii;
• modificarea și anularea rezervării.
Odată cu finalizarea procesului de rezervare vei primi un e-mail de confirmare a rezervării și voucher-ul care trebuie să conțină aceleași informații cu cele furnizate de tine.
Este important de știut că, dacă rezervarea a fost efectuată prin intermediul unei platforme online specializate, preluarea mașinii de la compania de închirieri presupune și semnarea unui contract de închiriere, ale cărui clauze trebuie să fie în acord cu informațiile furnizate prin condițiile de închiriere puse la dispoziție prin platformă. Cu toate acestea, se recomandă să citești condițiile de închiriere ale companiei de închirieri furnizoare a mașinii rezervate, pentru că nu de puține ori s-a constatat că platformele online specializate nu postează condițiile de închiriere ale companiilor partenere în totalitate, cu atât mai mult cu cât acestea nu își asumă răspunderea pentru eventualele probleme întâmpinate de tine, fiind doar companii întermediare în procesul de închiriere.
Deși rezervarea efectuată online este considerată a fi un contract la distanță, acesta este exclus în mod explicit de la dreptul de retragere. Prin urmare, nu vei putea renunța în termen de 14 zile la rezervarea făcută, dacă te răzgândești.
• citește cu atenție condițiile de rezervare și de închiriere ale companiei de închirieri;
• asigură-te că deții un card de credit valabil și acceptat de către compania de închirieri;
• asigură-te că suma pe care o deții în cont acoperă prețul închirierii și eventualele garanții;
• verifică, înainte de efectuarea plății, dacă datele introduseîn sistemul de rezervări sunt corecte;
• verifică dacă voucher-ul emis conține aceleași date cu cele transmise de tine, pentru a nu fi nevoit să suporți costuri suplimentare pentru modificarea acestora;
• contactează compania dacă nu ai primit voucher-ul de închiriere, pentru a nu risca repetarea procedeului de rezervare și inclusiv plata rezervării de două ori;
• cere informații despre prețul serviciilor suplimentare (scaun copil, GPS, asigurare suplimentară sau șofer suplimentar, predarea mașinii în afara orelor de program, predarea mașinii în alt loc decât cel convenit, etc.);
• verifică tipul de asigurare pentru autoturismul închiriat;
• solicită informații despre tipurile de asigurări incluse în preț și despre riscurile acoperite de acestea; în cele mai multe cazuri, parbrizele, anvelopele, yalele, oglinzile și cheile autoturismului nu sunt acoperite de asigurare;
• printează și păstrează e-mail-ul de confirmare și voucher-ul pentru a le prezenta companiei de închirieri la preluarea autoturismului.